Please enable JavaScript to view this site.

Ekonom help

Tato procedura umožňuje evidenci příjmových a výdajových pokladních dokladů, a to jak obecných bez další vazby na evidenci DPH, tak i s rozpisem DPH.

Pokladní doklady mohou být navíc úhradami dokladů prvotní evidence.

Doklady je možné evidovat v libovolném počtu samostatných pokladních deníků, v různých číselných řadách.

Údaje evidované v seznamu pokladních dokladů slouží jako zdroj dat pro tvorbu výkazu DPH a příslušné rekapitulace DPH dokladů.

Pokladní doklady můžete zadávat dvěma způsoby:

1.veškeré údaje pokladního dokladu zapisujete pouze na záhlaví dokladu, doklad nemá žádné položky. Doklad umožňuje evidovat příjmový nebo výdajový doklad bez vazby na DPH, s vazbou na DPH, úhradu jedné pohledávky, nebo závazku z evidence interních dokladů, faktur přijatých nebo vystavených dle typu pokladního dokladu (Příjmový/Výdajový)

2.údaje pokladního dokladu jsou primárně pořízeny na položkách pokladního dokladu, hlavička pokladního dokladu pouze upřesňuje a doplňuje údaje pokladního dokladu. Platí pravidlo, že údaje hlavičky pokladního dokladu jako členění DPH, Středisko, Zakázka, Činnost jsou automaticky i položkové údaje, pokud na položce nezadáte jinak. To znamená, že prázdný údaj na položce např. pro středisko nemusí být zadán v případě, že je zadán na hlavičce. Členění DPH je povinný údaj hlavičky v případě daňového dokladu.

Vlastnosti evidence pokladních dokladů jsou podobné, jako v evidenci interních dokladů.

Tlačítkem Přidat v seznamu dokladů založíte nový doklad, jeho druh zvolíte combo-boxem nad tímto tlačítkem.

Doklad je tvořen následujícími položkami:

číslo dokladu

datum vystavení

typ dokladu (obecný, resp.název evidence, ve které se nachází hrazený doklad), číslo hrazeného dokladu

popis

celková částka

adresa a předkontace

Doklad podléhající evidenci DPH obsahuje navíc následující položky:

rozpis cen dle jednotlivých sazeb DPH

datum UZP

členění DPH

Pokud jste se rozhodli pro zadání položkového dokladu, vyplníte následující hodnoty:

zdrojovou evidenci hrazeného dokladu, číslo hrazeného dokladu

datum vystavení, cenu

sazbu DPH a hodnotu DPH, pokud se jedná o obecný doklad

předkontaci (prázdná hodnota přebírá význam záhlaví dokladu)

číslo střediska, zakázky, činnosti (prázdné hodnoty přebírají význam záhlaví dokladu)

Formulář se seznamem dokladů nabízí navíc standardní tlačítka pro Opravu, Vymazání a Kopii dokladu.

Tlačítkem Pokladna můžete založit neomezený počet nezávislých pokladních deníků a poté zvolit zobrazení dokladů pouze pro zvolený deník.

Tlačítkem Filtr omezíte zobrazení pro zápisy dle zadaných podmínek.

Volbou Tisk zobrazíte sestavy seznamu dokladů, dále pak tisk pokladního dokladu.

Protože od 1.5.2004 se povinně uplatňuje DPH při úhradě zálohových faktur, dochází ke změně zaúčtování úhrady zálohy a po volbě "Tisk" lze vytisknout daňový doklad Potvrzení o přijaté platbě.

Ostatní užitečné funkce se nacházejí pod tlačítkem Ostatní:

stav pokladny k aktuálnímu dokladu

přečíslování řádků (aktualizace pořadového čísla)

oprava čísla dokladu

zobrazení náhledu zaúčtování dokladu v deníku

hromadné doúčtování nezaúčtovaných dokladů do deníku

náhled akcí nad aktuálním dokladem

setřídění dokladů podle datumu, podle čísla dokladu, nebo podle datumu s přečíslováním dokladů.

K setřidění s přečíslováním je třeba podotknout, že se jedná o nevratnou změnu čísel již zaúčtovaných dokladů. Proto je vhodné například filtrem omezit interval zápisů nad kterými provést setřídění. Program znovu podle datumu očísluje vzestupně doklady již existujícími čísly a to s ohledem na jednotlivé číselné řady.

Created with Help+Manual 8 and styled with Premium Pack Version 4 © by EC Software