V tomto modulu je možné průběžně zapisovat pro zvolené období nepřítomnosti vybraného zaměstnance.
Druhy nepřítomností:
•dovolená
•nemoc
•ošetřovné (dříve ošetřování člena rodiny = OČR)
•neplacené volno
•mateřská dovolená
•rodičovská dovolená
•ostatní omluvené absence
•neomluvená absence
•vyrovnávací příspěvek
Po výběru druhu nepřítomnosti zadejte časový termín nepřítomnosti.
Zadané údaje se poté automaticky přebírají do nově vystavené mzdy a přednastavují odpracované dny, absence, dovolené a svátky.
Upozornění: U nových nástupů doporučujeme zkontrolovat předvyplnění údajů v personalistice (např. průměry apod. - potřebné pro dovolenou a svátky). Nastane-li situace, že zaměstnanec nastoupí do zaměstnání a posléze onemocní, se postupuje při výpočtu „Náhrady mzdy“ následovně:
"Nepřítomnosti / výběr Nemoc /" do pole „Hrubé příjmy“ – zadáme předpokládaný hrubý příjem za měsíc = vybrané období a do pole „Odpracované hodiny“ – zadáme předpokládaný počet hodin v měsíci, které měl zaměstnanec odpracovat.
Poté provedeme „Výpočet“. Při otázce : „Opravit aktuální hodnotu hrubých příjmů (zadanou výši) hodnotou z vystavených mezd (0)? Zvolíme "NE". To samé (volba "NE") odpovíme při otázce: „Opravit aktuální hodnotu odpracovaných hodin (zadané hodiny) hodnotou z vystavených mezd (0)?
V případě již dříve vypočteného průměru (zaměstnanci v pracovním poměru déle než čtvrtletí) stačí při vstupu a volbě nepřítomnosti provést "Výpočet" rovnou.