Please enable JavaScript to view this site.

Ekonom help

Modul docházka umožní získat přehled o pracovní době zaměstnanců, o jejich nepřítomnosti v zaměstnání a to nejen po dnech, ale i po jejich částech.

V levém stromovém menu zvolíme "Mzdy" a na ploše ikonu "Docházka". Dostaneme se tak do seznamu zaměstnanců pro evidenci docházky. Pokud se chceme zaměřit na jiné období, než je vyznačeno v horní části formuláře, stiskneme "Období" a změníme jej jak potřebujeme. Pro evidenci docházky je důležité tlačítko "Ostatní". Po jeho stisku si můžeme vybrat: Generování docházky zaměstnanců v přehledu, Hromadné mazání docházky všech zaměstnanců, Týdenní časový plán.

Nejprve se budeme zabývat volbou - Ostatní / Týdenní časový plán (pokud jej chceme používat). Aktivujeme formulář Týdenní rozvrh docházky. Zvolíme "Přidat" a zadáme potřebné hodnoty pro týdenní rozpis pracovní doby. Číslo (kód) - pro rozlišení více týdenních rozvrhů, název, začátek pracovní doby v rozmezí od do, doba trvání pracovní doby a konec pracovní doby v rozmezí od do. Volbou "Uložit" se vracíme a ukládáme zadaný týdenní plán nebo volíme "Další", chceme-li zadávat hned další týdenní plán. Končíme volbou "Uložit".Pokud jsme něco opoměli můžeme použít "Opravit" nebo "Vymazat". Rovněž se osvědčí použití "Kopírovat" pro stejné, nebo podobné týdenní plány, kde potom stačí malá úprava a máme práci usnadněnu. Mužeme tak předdefinovat časový rozvrh např. pro ranní či odpolední směnu.

Chceme-li generovat docházku a máme různé skupiny zaměstnanců lišící se na př. pracovní dobou, nezapomeneme před volbou - Ostatní / Generování docházky zaměstnanců v přehledu - stisknout "Filtr", nastavíme výběr tak jak potřebujeme, stiskneme "Aktivovat" a potom pracujeme pouze s odfiltrovanou skupinou. Docházku můžeme generovat i pro jednotlivé zaměstnance. V tom případě místo filtru volíme "Vybrat" / "Ostatní" / Generování docházky zaměstnance.

Po volbě Ostatní / Generování docházky zaměstnanců v přehledu se dostaneme na formulář Hromadné generování docházky za období. Zde můžeme ještě z daného období zpřesnit datum, od kterého a do kterého chceme generovat docházku. Vybereme rovněž, zda budeme generovat na základě: Týdenního rozvrhu nebo Ručně zadaných údajů.

Pokud zvolíme dle Ručně zadaných údajů musíme dále zadat začátek pracovní doby, denní úvazek a rozptyl. Též zatrhneme chceme-li vycházet z evidence nepřítomností (dříve zadané nepřítomnosti se nám při generaci automaticky přenesou do docházky), označíme soboty, neděle, svátky - pokud je pracovní doba i v tyto dny a chceme i pro ně docházku generovat. Zadáme text, který chceme používat pro označení běžné pracovní doby.

Pokud zvolíme dle Týdenního rozvrhu ( rozvrh máme připraven předem), zadáme zda chceme používat z rozvrhu levé krajní hodnoty nebo střední hodnoty. Začátek pracovní doby a denní úvazek bude brán z týdenního rozvrhu. Vybereme číslo (kód) týdenního rozvrhu, máme-li rozvrhů několik (na př. ranní a odpolední směna). Ostatní zadávané hodnoty jsou stejné jako pro generování dle ručně zadávaných údajů.

Po volbě tlačítka "Generovat" se na seznamu zaměstnanců (pro filtrem vybranou skupinu) v poli Docházka objeví nápis Zadána. Tlačítkem "Vybrat" se můžeme propojit do evidence docházky jednotlivých zaměstnanců, generované hodnoty můžeme opravovat a pokud jsme nevygenerovali docházku pro celé období, můžeme ji zde ručně doplňovat. Pro doplnění zvolíme "Přidat", čímž se dostaneme na formulář Položka docházky. Nabídne se následující datum daného měsíce (období). Datum lze měnit nebo akceptovat, denní úvazek v hodinách (nabízí se hodnota z personalistiky-mezd), zahájení směny, ukončení směny a popis. Pokud bude zaměstnanec nepřítomen lze označit nepřítomnost a vybrat ze seznamu druh nepřítomnosti (dovolená, nemoc, ošetřování člena rodiny, neplacené volno, mateřská dovolená, ostatní omluvené absence, neomluvená absence). Nyní můžeme zadané hodnoty "Uložit" nebo "Další", pokud chceme uložit a zadávat hned další položku docházky. Nepřítomnosti zadané v modulu docházka se nepřenáší do ostatních modulů mezd, nepromítnou se tedy při vystavení mzdy. Při vystavení mzdy se přenáší nepřítomnosti z modulu Nepřítomnosti a z tohoto modulu se dají přenést pomocí generace i do docházky (jak bylo popsáno výše), takže se nemusí zadávat dvakrát. Položku docházky můžeme "Opravit", "Vymazat" nebo "Kopírovat" a usnadnit si tak práci.

Pozn: Jako optimální doporučujeme nejprve docházku vygenerovat a poté tlačítkem "Opravit" můžeme docházku modifikovat dle skutečnosti. Tlačítko "Kopírovat" nám naopak nabídne časově navazující pracovní záznam téhož dne. (Výhodné při záznamu přerušení a pokračování směny).

Volbou "Tisk" si vytiskneme docházku aktuálního zaměstnance. Pokud chceme vymazat všechny položky docházky pro aktuálního zaměstnance vybereme "Ostatní"/Vymazání docházky zaměstnance za zvolené období. Pomocí "Zpět" se vracíme na formulář Docházka.

Zde můžeme i volbou Ostatní/Hromadné mazání docházky všech zaměstnanců vymazat veškerou docházku zaměstnanců v období. Pomocí "Tisk" vytiskneme buď Docházku aktuálního zaměstnance, (na kterém je ukazatel) nebo Docházku všech zaměstnanců.

 

Created with Help+Manual 8 and styled with Premium Pack Version 4 © by EC Software